SLAC op Erfgoeddag Matrix

Hommages / Kurtág 90!

In het kader van Erfgoeddag organiseert Matrix op 24 april een themadag rond "hommages" als muzikaal ritueel en besteden bijzondere aandacht aan György Kurtág, die in 2016 z'n 90ste verjaardag viert. De dag gaat door in de Centrale bibliotheek van de KU Leuven (Ladeuzeplein, 3000 Leuven), toegang is gratis.

Om 15u en 16u geeft SLAC pianoleraar Kim Van den Brempt een lezing over Kurtág in de Merciezaal

Van 14u tot 17u30 kan je in de kleine leeszaal gaan luisteren naar een estafetteconcert door leerlingen van verschillende muziekscholen met uitvoeringen van werken van Kurtag enerzijds en eigen gecomponeerde hommages anderzijds. Hieraan werken pianoleerlingen van Kim van den Brempt en Johan Sluys mee.

Pieter-Jan Van den Broeck en Manou Vermeire (klas creatief samenspel piano Kim van den Brempt):

• Kurtag/Bach : Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit
  • Kurtag : Hand in Hand
  • Manou Vermeire: Hommage aan mijn grootvader

Pieter-Jan Van den Broeck en Samuel Tocci (klas creatief samenspel piano Kim van den Brempt):

• Pieter-Jan Van den Broeck : Hommage aan Coldplay
  • Ode Herremans en Amber Gordts: 'Ode aan Bach'

Victor Verreet (klas begeleidingspraktijk Johan Sluys):

• Victor Verreet: Hommage à Pink Floyd (bekijk ook de video van zijn uitvoering op een klasconcert in maart)
Video's:
Embedded thumbnail for SLAC op Erfgoeddag Matrix