Art of Sound #9 Space Edition - vrijdag 19 januari om 20u

Na enkele jaren kampeert het Art of Sound-circus opnieuw op haar vertrouwde plek in de Labozaal. Aan de formule is niets gewijzigd: lokale amateurs krijgen deze avond de kans een muzikaal-experimenteel project te presenteren binnen een bepaald thema. Voor deze editie werd inspiratie gevonden bij het Ocean of Sound-festival in STUK, waarbij tal van geluidsartiesten konden experimenteren met 4DSOUND-technologie (een immersief geluidssysteem met 50 luidsprekers). Muziek krijgt hierbij een nieuwe dimensie, namelijk die van de ruimte. Kan ruimte muziek beïnvloeden? Welke impact kan een bewegende geluidsbron hebben op het ontstaansproces van nieuwe projecten? Op dergelijke vraagstukken probeert de klas creatief atelier van Jasper Vanpaemel & Vanesa Diaz Gil en de klas hedendaagse dans van Kato Mergan (beiden van conservatorium Leuven) een artistiek antwoord te formuleren. Veel ontdekkingsplezier!

PRAKTISCH

➤ Vrijdag 19.01 - 20:00
➤ STUK Labozaal - Naamsestraat 96
➤ €7
➤ Zittend concert met gesloten deuren. Kom op tijd, laatkomers worden niet meer binnengelaten.
➤ De zaal is toegankelijk voor personen met een rolstoel.

Tickets zijn hier te verkrijgen: Kies tickets - STUK Kunstencentrum (ticketmatic.com)